Ladies SGG

  • NUR KAFISAH BINTI MOHD NOOR (BC12110113)
  • SITI RADIAH BINTI JUSOH (BC12110159)
  • NORFARAHANUN BINTI MOHD DAUD ( BC12110108 )
  • RAMLAH BINTI MAT JUSOH (BC12110139)
  • SITI UMIRAH BINTI JUSOH@IBRAHIM (BC12110160)

Wednesday 25 December 2013

SAJAK UNTUK AYAH



Ayah..
Adalah seorang insan yang tak pernah kenal erti lelah,
Dia mencari nafkah untuk isteri dan anak-anaknya,
Dia mengajar anak-anaknya agar sentiasa tabah,
Mengajar agar menjadi anak yang soleh dan solehah,

Ayah..
Adalah insan yang paling aku sayangi dalam hidupku,
Dia adalah segalanya bagiku,
Pengorbanannya juga sebesar pengorbanan ibu,
Dia adalah seorang ayah yang penyanyang,
Dikala aku sakit atau sedih,
Dialah yang selalu ada di sisiku,
Tanpa lelah,jemu dan letih menjagaku,
Aku sangat beruntung merasa kasih sayang darimu ayah,
Tapi mengapa ayah,
Belum sempat aku membalas segala jasamu,
Engkau telah pergi lebih awal menghadap ilahi,
Kehilanganmu umpama aku kehilangan tangan kanan,
Engkau terlalu penting dan sungguh berharga bagiku,
Namun aku harus redha dengan semua ini,
Apa yang berlaku ada hikmah disebaliknya..

DISEDIAKAN OLEH : SITI RADIAH BT JUSOH (BC12110159)

No comments:

Post a Comment