Ladies SGG

  • NUR KAFISAH BINTI MOHD NOOR (BC12110113)
  • SITI RADIAH BINTI JUSOH (BC12110159)
  • NORFARAHANUN BINTI MOHD DAUD ( BC12110108 )
  • RAMLAH BINTI MAT JUSOH (BC12110139)
  • SITI UMIRAH BINTI JUSOH@IBRAHIM (BC12110160)

Sunday 27 October 2013

PROGRAM KEMASYARAKATAN BERSAMA PENDUDUK KAMPUNG PALU-PALU DI KUALA PENYU

Program kemasyarakatan bersama penduduk kampung palu-palu  di kuala penyu

Jumaat, 25 oktober 2013-  Program kemasyarakatan bersama penduduk kampung palu-palu  di kuala penyu telah di anjurkan oleh kursus kokurikulum interim. Kursus ini bertujuan untuk mengeratkan hubungan antara pelajar dengan masyarakat kampung. Kursus ini juga memberi pendedahan kepada pelajar yang tinggal di bandar untuk merasai suasana kampung. Program  ini diadakan selama 2 hari 1 malam. Pelajar yang mengikuti program ini adalah seramai 35 orang termasuk pensyarah sendiri.  31 orang perempuan  dan 4 orang lelaki. Program ini di seliakan oleh En Shahrul Azizi yang merupakan pensyarah kokurikulum interim universiti Malaysia sabah sendiri.
Antara program yang di jalankan adalah menolong masyarakat kampung. Iaitu, memasak, aktiviti gotong royong, mengemas dewan dan lain-lain. Program ini juga disertai oleh pasukan maritin. Pasukan maritin  adalah seramai 80 orang. 
Di sana pelajar wanita  tinggal di rumah ibu saudara  Miza iaitu ahli kumpulan kami sendiri. Manakla pelajar lelaki tinggal di rumah Miza bersama dengan pensyarah.  Pada hari pertama kami di sajikan dengan makanan orang disini dan pada tengah hari pula kami mengadakan aktiviti gotong royong. Pada malam harinya pula kami  belajar untuk 
Pada keesokan harinya kami telah dijemput untuk menyertai program bersama skuad maritime. Iaitu, belajar mengendalikan majlis. Ada diantara kumpulan kami yang terlibat dalam aktiviti  tersebut. Iaitu menjadi jadi juri dalam sukan kanak-kanak dan  dan menguruskan majlis. Dalam majlis tersebut skuad maritime telah menjemput Datuk Rosnah Binti Shirlin  iaitu timabaln  kerja raya untuk merasmikan majlis itu.   Program itu, telah berjaya dilaksanakan  dengan jayanya.
DISEDIAKAN : RAMLAH MAT JUSOH



No comments:

Post a Comment